وزش باد نسبتا شدید در۱۴ استان/ بارش باران و کاهش دما در برخی مناطق کشور

وزش باد نسبتا شدید در۱۴ استان/ بارش باران و کاهش دما در برخی مناطق کشور

در هشدار زرد رنگ هواشناسی آمده است که بارش باران و رعد و برق به همراه وزش باد شدید موقت امروز (۱۴ مهر) برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی،  آذربایجان غربی،  تهران، البرز و قزوین پیش‌بینی می‌شود و فردا (۱۵ مهر) در استان‌های گیلان، اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و مناطق شمالی استان‌های تهران، البرز و قزوین تداوم خواهد یافت.

در چنین شرایطی احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و احتمال کاهش دید وجود دارد. از این رو احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ها، جمع‌آوری دام از مجاورت رودخانه‌ها و دره‌ها توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی در ادامه این هشدار نیز آورده است: کاهش محسوس دما به‌ویژه در ساعات اولیه صبح بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در شمال غرب و غرب و سواحل شمالی و شمال استان‌های دامنه جنوبی البرز طی فردا تا یکشنبه (۱۵ تا ۱۸ مهر) ‌پیش‌بینی می‌شود. در چنین شرایطی احتمال آسیب رسیدن به برخی از محصولات کشاورزی را در این مناطق افزایش ‌پیدا می‌کند بنابراین جمع‌آوری محصولات کشاورزی، اتخاذ تمهیدات لازم برای کشاورزان، مرغداران و گلخانه‌داران توصیه می‌شود.

اخبار مرتبط

بارش ۵ روزه در برخی استان‌ها

0 نظر

ارسال نظر

capcha